Ruige natuur en uitgestrekte wijngaarden

14 maart 2019 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Nog een weekje te gaan en inmiddels weer genoeg indrukwekkende stops gehad. Zondags ontbijten we voor de laatste keer op die oh zo mooie plek in Addo. Dikke vette aanrader vinden wij. Super leuk personeel, heerlijk eten en een prachtige relaxte tuin. Hidde was helemaal in zijn element.

Spullen gepakt en off we go. Een ritje van ongeveer 3,5 uur naar Tsitsikamma national park. Met wat tussenstops zijn die ritjes echt heel goed te doen. Hidde zit lekker in de auto rond te neuzen, of bomen te zagen want snurken kan ie dat kind.
Rond 1 uur checken we in bij de receptie van het national park. We hebben een chalet aan de waterzijde. Leuk leuk. Na een ritje van 10 minuten komen we aan bij het restaurant. We mogen pas rond 2 uur in ons huisje en we hebben best wel honger dus besluiten eerst te gaan eten. Hidde frietjes met vis en wij allebei een homp vlees van 200 gr met heerlijke pepersaus. Het restaurant staat bekend om zijn vlees dus jammer als je dan vis besteld toch ;-)
Om half 3 tuffen we naar ons huisje met fenomenaal uitzicht. Het geluid van de zee is echt abnormaal hard en het begint momenteel zelfs een beetje te stormen. We besluiten om de rest van de middag lekker in de woonkamer te spelen en naar buiten te kijken. Hidde vind het dikke vette prima en speelt met alles wat los en vast zit. Die dag doen we uiteindelijk niet veel meer aangezien het weer buiten en beetje onheilspellend eruit ziet.
Maandag 11 maart zijn we redelijk vroeg wakker en besluiten we om meteen de wandeltocht/hike te doen naar de suspension bridge in Tsitsikamma. Na een klim van ongeveer 20 minuten komen we bij de brug aan. Wat een uitzicht. Onbeschrijflijk mooi. Hidde sjouwt als een stoere kerel over de brug heen. Super knap dat dat mannetje al zo mee kan lopen/hiken, met een beetje hulp van papa. Na onze wandeltocht drinken we een kopje koffie en Hidde speelt lekker in t zand.
Bij terugkomst komt er een parkmedewerker vertellen dat we een lekke band hebben. Ties alle spullen uit de auto geladen en begint aan de klus als Lotte ineens gilt Ties let op. Achter Ties staat een grote baviaan die enkele spullen van ons meejat. Uiteindelijk laat hij de spullen los maar vlucht meneer aap ons chalet in. Oh help en nu. Uit meerdere hoeken komen parkmedewerkers toegerend met stokken en andere attributen. Na een 10 minuten jagen ze meneer aap naar buiten en die springt vlak langs Lotte en Hidde op. Hidde helemaal overstuur en Lotte vooral geschrokken van de aap. Wat een ochtend :-s
De middag besluiten we om met de auto naar Bramin wine estate te rijden. Ties wilde heel graag terug omdat de lunch daar erg lekker was, leuk sfeertje en de wijntjes ook goed smaakte. Hidde is knock-out van zijn wandeling en ligt lekker voor pampus in de wandelwagen. Daarna rijden we terug naar het national park waar we lekker even gaan plonsen in het water. Heerlijk. Wat een weer. De avond knallen we Hidde op bed en genieten we samen van het fantastisch mooie onweer boven zee. Super gaaf!!!
De volgende dag wordt Hidde rond half 7 wakker wat ons eigenlijk best wel goed uitkomt want vandaag hebben we een lange rit voor de boeg. Om half 8 tuffen we weg met onze auto. Na twee uurtjes rijden koffie pauze, nog twee uurtjes rijden, lunchpauze. En dan nog een uurtje naar onze glamping plek. Wauw wauw wauw, wat een uitzicht. Super mooie tent met alles erop en eraan. De avond gaan we bij een onwijs mooi restaurant eten met een heerlijke tuin met speeltoestellen. Hidde vermaakt zich uitstekend.
Woensdagochtend zitten we om half 9 klaar voor het ontbijt wat bezorgd gaat worden. Super leuk ontbijtje in een grote picknick mand. Het is wel een doe het zelf mand want Hidde wil het eitje open tikken alleen die is nog niet gekookt, oeps overal ei. Daarna rijden we na twee verschillende wijnfarms om lekker te proeven en te spelen met Hidde. Handig dat ze hier ook overal speeltuintjes en grote tuinen bij hebben. Super praktisch. Middag genieten we van het heerlijke weer en het zwembad. En de avond lekker zelf koken bij ons tentje. Dikke vette prima.
Vandaag begon de dag een beetje anders. Ties was rustig de auto aan het inladen en zag aan de zijkant van de tent een grote spin. Lotte zei poeh maar goed dat we die nu pas zien want anders had ik geen oog dicht gedaan. Na ons ontbijtje gaat Lotte naar het toilet en Hidde staat er gezellig bij te kletsen. Omdat het wc papier op is pakt Lotte achter haar een nieuwe rol en voelt meteen iets groots op haar arm. En toen kwam het gegil en gehuil van zowel Lotte als Hidde. Lotte geschrokken van de uber grote spin op haar arm en Hidde van het gekrijs van zijn moeder. Oh jeeh, niet helemaal het goede voorbeeld. Waarschijnlijk nu een trauma voor het leven. Na 20 minuten is de rust een beetje wedergekeerd en vertrekken we met de auto naar Stellenbosch. Rond half 12 worden we bij warwick estate netjes naar een picknick kleed begeleid waar we lekker gaan zitten smullen. Salades, kaasjes, hammetjes, brood en allerlei beleg met een bijpassend glaasje wijn. Jam jam jam. Hidde vind het net zo lekker en gezellig. Als toetje nog een carrot-cheesecake. Onze buikjes helemaal vol. Na de picknick stop rijden we naar de giraffe farm waar Hidde samen met de eigenaar en zijn ouders de giraffe mag voeren. Hoe leuk om te doen. Wat een mooie beesten.
Na nog een half uurtje rijden komen we bij spier wine farm waar we dit nu zitten te typen. Prachtige super de luxe kamer, zwembadje in onze aangrenzende en afgesloten achtertuin en wat een rust. Heerlijk. Hier gaan we dubbel en dwars genieten.
Volgende keer ons allerlaatste verhaal vanuit zuid Afrika. Voor nu genieten wij nog even van de dagen die we hebben.

Liefs
Ties, Lotte en Hidde.

1. Lisa:
    14 maart 2019
    Super leuk weer om te lezen! Kom nu maar gauw weer naar huis😉 haha nee geniet nog lekker van jullie laatste weekje😘