The city that never sleeps

15 december 2018 - New York City, Verenigde Staten

Donderdag 13 december was het eindelijk zover. Na lang wachten en veel voorpret stapte we om 12:30 uur in het vliegtuig richting New York. Perfecte tijd, vooral voor onze kleine uk, want tijdens het opstijgen lag meneer al voor pampus.

De vlucht van 7 uur in totaal vloog voorbij, Hidde lekker slapen, spelen bij alle ooms en tantes, naar de wolken kijken met opa en oma en uiteindelijk samen met een meisje spelen in het vliegtuig. Genoeg te doen in die 7 uur.

Na de landing door de controles wat wel even duurde, helaas. Buiten stond onze transfer te wachten om ons naar het centrum van New York te brengen. Na anderhalf uur rijden komen we aan bij ons hotel in hartje Manhattan. Wat is New York toch een gave stad. Inmiddels voor ons de tweede keer om hier te zijn en voor de rest van de familie ook.

De avond zoeken we een eetplekje uit en proberen we Hidde een beetje op tijd op bed te leggen, in de hoop dat hij zijn ritme hier goed kan pakken.

Na een wat trubbelige nacht (Hidde om 3 uur klaar wakker) ontbijten we bij een tentje op de hoek van ons hotel. Romy, Bart en Willy blijven de ochtend bij het hotel omdat Romy niet fit is en Willy niet kan lopen vanwege zijn voet, begint al goed met de family

De rest gaat met de metro richting de ferry naar Staten Island. Onze eerste kennismaking met New York. Vanaf de ferry hebben we fantastisch uitzicht op de skyline van New York en natuurlijk op the one and only, Statue of Liberty. We pakken de ferry heen en terug zodat we optimaal kunnen genieten van het mooie uitzicht.

We struinen via het financial district terug naar ons hotel.

We lunchen met z’n allen en lopen vanuit ons hotel richting Uptown. We starten op Bryant Park waar momenteel een grote kerstmarkt is met een super grote schaatsbaan. Heel gezellig en leuk om te zien. Daarna door naar de mooie bibliotheek van New York. Wat een prachtgebouw!!! Echt fenomenaal. We lopen vanuit de bibliotheek richting “Grand Central”. Dit prachtige station is zeker de moeite waard om te bezoeken. Vanuit het station lopen we naar Rockefeller Center. Rockefeller Center staat in de december periode bekend om hen mooie grote kerstboom met schaatsbaan eronder. We snappen wel waarom iedereen hier naartoe gaat. Wat een kerstsfeer!!! Als de Amerikanen ergens goed in zijn is het wel over the top kerstversiering, we love it!!!!!!!

Vandaag, zaterdag 15 december starten we onze dag op de fiets. We huren fietsen en sjesen richting Central Park. Super leuk om het park zo te ontdekken en heel handig want zoals je misschien wel weet heeft Central park een oppervlakte van 341 hectare, niet iets wat je in een dagje lopen kan zien. Wat een inmens grote stad is New York toch. Na een ochtendje fietsen dumpen we onze fietsen en lopen we richting de Upper East Side om te eten bij het favoriete tentje van Lieke en Bart namelijk J.G. Melon. We melden ons en moeten 20 min wachten om een tafeltje te bemachtigen in dit mega populaire tentje. De beste hamburgers van de stad aldus GiGi Hadid (bekend fotomodel). En dat zijn ze ook. Heel erg lekkere hamburgers.

Na onze lunch pakken we de metro richting Rockefeller Center om met z’n allen naar Top of the Rock te gaan. Al snel staan we heel wat meters boven de grond. 67 verdiepingen in 43 seconden. Jeetje wat een uitzicht. Heel erg gaaf om te zien. We zijn gelukkig rond de schemer boven, wat betekend dat we New York met licht en met donker kunnen zien.

Inmiddels 300 foto’s rijker zitten we op onze hotelkamer. Wat een vette twee dagen hebben we inmiddels al achter de rug.

Gelukkig hebben we nog 4 dagen te gaan dus nog meer dan genoeg tijd om te genieten van deze vette stad. Hoop dat jullie het leuk vinden om mee te lezen.

Liefs

Ties, Lotte en Hidde.

P.S. Kabeltje vergeten dus de foto’s komen als we terug in Nederland zijn.