Capetown and surroundings

28 april 2019 - Demen, Nederland

Anderhalve maand na datum, wat erg zeg. Normaal gesproken schrijven we meteen het verhaal op het vliegveld op de terugweg maar deze keer moesten we ons mannetje knock out krijgen, wat eigenlijk verassend goed ging. Maar goed dat ik ook een dagboekje bijhoudt zodat ik alles nog weet.

We haken aan op het laatste verhaal. Dag 2 in Stellenbosch genieten we van de mooie omgeving, verschillende wijnproeverijen en het mooie complex waar we zitten. Man man man wat een toffe reis. Genieten to the max.

Inmiddels weten jullie natuurlijk dat Lotte zwanger is dus dat wijnproeven ging er bij Lotte helaas niet in, maar gelukkig voor Ties had hij nu wel een goeie bob. Avond eten we bij het complex en Hidde speelt lekker in de overgrote tuin. Echt vakantie gevoel.

Zaterdag 16 maart is onze allerlaatste reisdag met onze koektrommel. We besluiten om vroeg te vertrekken om er een flinke reisdag van te maken. De afstand van Stellenbosch naar Kaapstad is helemaal niet groot maar wij gebruiken deze dag om wat stops onderweg te doen en een uitgebreidere route te rijden. Na die uitgebreide route ging meteen al goed. Nadat we op de hoofdweg zaten richting Muizenberg (strand) bleek dat deze afgezet was en we een klein tourtje mochten maken door de wijk Khayelitsha. Niet de beste route aldus wij. Ties had half uurtje eerder vertelt dat hij documentaire had gezien over de moorden in deze wijk. Lekker dan, wij rijden er even doorheen met kind.

Na dit wilde tochtje komen we na een half uurtje aan bij Muizenberg. Hartstikke mooi strand met de bekende gekleurde huisjes. Even spelen met Hidde op t strand, wat foto’s maken en door. We vervolgen de weg naar Boulders Beach ofwel de plek van de pinguins. Hidde vind het fantastisch en kijkt zijn ogen uit. We ploffen neer op t strandje en genieten lekker van de zee, het strand en de gekke pinguins die overal rondlopen.

Na deze stop lunchen we bij een heerlijk visrestaurant en daarna tuffen we weer door richting Kaap de goede hoop. Hidde is inmiddels weer in slaap gevallen in de auto. We blijven ons verbazen over hoe goed hij dit allemaal verwerkt en ook echt geniet van alles om hem heen. Echte geboren reiziger. Na weer een uurtje rijden stoppen we bij het kaap de goede hoop die helaas helemaal niet zichtbaar is. Alles in de mist. We rijden het national park rond maar helaas is er niet genoeg uitzicht. Soms kun je ook pech hebben.

We vervolgen de route naar chapmanspeak road en ook dit helaas deels in de mist. Neemt niet weg dat wij ook echt genieten van deze route en het rijden, ondanks de wat minder verre uitzichten. Rond 14:30 rijden wij Kaapstad in en zien tot onze verbazing dat de tafelberg helemaal vrij is qua uitzicht. Ties en ik kijken elkaar aan en denken nu is het onze kans. We rijden door richting de kabelbaan van de Tafelberg want helaas is de tafelberg niet altijd vrij van uitzicht, dus dit is onze kans. Hidde vind het wederom fantastisch vooral als we met hoge snelheid naar boven schieten. Wat een onwijs mooi uitzicht. We kijken onze ogen uit. We eten gezellig een ijsje boven op de berg en dan wat foto’s en rondjes lopen gaan we weer naar beneden. Doodmoe maar voldaan komen we bij ons hotel. Dat was me het dagje wel. We dumpen onze spullen, gaan naar de Mc Donalds en daarna zoeken we een plaatsje tussen de drukte. Carnaval in Kaapstad. Rond half 9 tuffen we terug naar ons B&B omdat Hidde doodop is.

Zondags een lekker rustig dagje met weinig dingen op de planning. Lekker terrasjes hangen, lunchen, spelen met Hidde , Aquarium met Hidde en genieten van wat Kaapstad te bieden heeft.

Maandag 18 april onze laatste dag in Kaapstad. We gaan eerst naar het District 6 museum. Heel indrukwekkend museum over hoe de Afrikanen verjaagd werden uit hen woonwijk. Best wel heftig vonden wij. Daarna lekker naar het waterfront om daar een beetje rond te slenteren. De middag spreken we af met Emke van reisbureau Charlies travel. Zij komt ons interviewen in ruil voor een lunch bij een van haar favoriete tentjes. Heerlijk gegeten en super leuk dat ze zo enthousiast wordt van ons als gezinnetje en het reizen met een kleine. De rest van de middag doen we niet veel. Rond 20:00 uur gaat onze auto gepakt richting het vliegveld, inleveren, door de douane en of we go. Na wat geschuif in het vliegtuig, thanx KLM crew voor de goede zorgen, zitten we met een stoel meer. Hidde slaapt onvoorstelbaar, de hele vlucht. Wat een relaxt en heerlijk mannetje.

Onze thuiskomst was natuurlijk bijzonder want de dag na onze thuiskomst hadden we meteen de 12 weken echo en deze keer gelukkig een bijzonder beweeglijk kindje.

Hoe kijken we terug op onze reis. Prachtig land, mooie omgeving, makkelijk te bereizen met kids. Voor ons echt vakantie gevoel maar, er komt een maar, we misten een klein beetje het avontuur. Het reizen is zo makkelijk hier dat je alleen maar hoeft in te stappen en te rijden. Op dit moment was de reis perfect, vooral omdat we uit een trubbelige en drukke periode kwamen, dus nu was het wel echt vakantie. Zeker dikke vette aanrader voor gezinnen met kids. En Hidde, die heeft genoten en praat nog steeds honderuit over Afrika. Wat hij allemaal gezien heeft en gedaan. Dus voor Hidde, ondanks dat hij het zich niet zal herinneren, is het voor zijn woordenschat wel heel leerzaam geweest.

De volgende reis staat wat ons betreft ook vast, maar nu eerst genieten van de zwangerschap en ons tweede kindje. Als onze tweede net zo makkelijk is als Hidde, zitten wij volgend jaar lekker met zn viertjes in het vliegtuig.

Liefs,

Ties, Lotte en Hidde.